Veelgestelde vragen van fietsreizigers

Is de route bewegwijzerd? In beide richtingen?

Op het over del route vind je in beide richtingen La Vélomaritime-borden (La Vélomaritime-logo en EuroVelo 4-teken). Op sommige stukken staat er bewegwijzering op het wegdek.

balisage la velomaritime

Bestaat er een Vélomaritime fietsgids in het Nederlands?

Nee. Op dit moment kun je alleen op deze website Nederlandstalige informatie krijgen.

Is het mogelijk om documentatie te ontvangen (bijv. plattegronden en kaarten)?

We hebben geen documentatie om per post te versturen. Al onze informatie is te vinden op deze website en onze social media.

Waar vind je de GPX-trace van de route, kun je zelf een route maken?

Er zijn een paar manieren om de routes van La Vélomaritime te downloaden:

  • Download het volledige traject in GPX-formaat voor La Vélomaritime van Roscoff naar Duinkerken 
  • Etappes die u direct interesseren apart downloaden op de pagina's van de etappes.
  • Genereer je eigen GPX-route met de route- of etappeplanner

Meer informatie

Kun je op de website van La Vélomaritime je locatie bepalen?

Ja, wanneer je op de site navigeert, zal een pop-up venster je vragen om je locatie te delen.

Door dit toe te staan, wordt je locatie bepaald zodra je op een kaartrubriek komt (bijv. de etappekaart of de « Accueil Vélo » services). Klik op de ronde knop (zie schermafdruk) om je locatie te bepalen.

geolocalistion lavelomaritime

 

 

Hoe meld ik een probleem op de route?

Om de kwaliteit van de route te verbeteren, maakt La Vélomaritime gebruik van de door Vélo et Territoires ontwikkelde meldtool. Deze is in 2019 door La Vélodyssée getest en sindsdien ingezet op andere fietsroutes in Frankrijk.

Het belangrijkste doel van deze tool is om autoriteiten te helpen bij het nauwkeurig in kaart brengen van problemen op Franse fietsroutes en om het makkelijker maken hier iets aan te doen. Met deze tool kun je als fietser ook meer te weten komen over de staat van de route.

Probleem op La Vélomaritime melden